Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som utvecklar, tillverkar och säljer produkter och lösningar inom Personal Care, Consumer Tissue och Professional Hygiene. Vår vision är att öka välbefinnande genom ledande lösningar inom hygien och hälsa. Försäljning sker i cirka 150 länder under många starka varumärken som de globalt ledande TENA och Tork samt andra varumärken som exempelvis Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har omkring 48 000 medarbetare och nettoomsättningen 2016 var cirka 101 miljarder kronor. Affärsverksamheten bygger på en hållbar affärsmodell där värdeskapande för människor och miljö sätts i centrum. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm. Essity ingick tidigare i SCA-koncernen. För mer information, besök www.essity.com
Banbrytande innovationer
Med en allt äldre befolkning och det faktum att många lider av inkontinens i tysthet [1] finns det ett verkligt behov av individanpassad och effektiv kontinensvård. För oss på Essity och TENA är det viktigt att hela tiden utveckla och ta fram innovativa produkter och tjänster som är baserade på verkliga behov och som gör skillnad, både för individen och för dig som jobbar inom vård och omsorg. Vi var exempelvis det första företaget som utvecklade inkontinensskydd som var formade efter kroppen.
Skräddarsydda lösningar, idag och i framtiden
Vi på TENA arbetar för att tillhandahålla produkter och tjänster som är anpassade för att tillgodose enskilda kunders behov. I vårt samarbete med vårdtagare, specialistsjuksköterskor och övrig vårdpersonal, strävar vi efter att utveckla nya och mer effektiva sätt att erbjuda en god individuell kontinensvård baserat på verkliga behov.