Total säkerhet med nya TENA ProSkin Pants
Överlägset skydd, snabbare absorption och bättre hudhälsa
Överlägset skydd, snabbare absorption och bättre hudhälsa
TENA är världsledande inom kontinensvård och höjer nu standarden för personer som lever med inkontinens och deras vårdgivare med nya TENA ProSkin Pants.
Nya TENA Pants kan dras upp och ned som vanliga underkläder och ger ett överlägset, mer långvarigt skydd. De ger rörliga personer med inkontinens självförtroendet och tryggheten de behöver för att fortsätta att vara så självständiga som möjligt.
Den nya superabsorberande kärnan absorberar vätska dubbelt så snabbt1 för upp till 100 % läckagesäkerhet. Detta ger en yta som håller sig torr längre för en bättre skyddad hud. Resultatet: bättre skydd, bättre hudhälsa och total säkerhet.
Beställ ett produktprov och prova nya TENA ProSkin Pants som en del av hudvårdsrutinen.2
Snabbare absorption och en torrare produktyta är nyckeln till en god hudhälsa. Nya TENA ProSkin Pants innehåller den innovativa FeelDry Advanced-kärnan som absorberar vätska dubbelt så snabbt, så att ytan håller sig upp till 30 % torrare. Det här minskar risken för läckage och hudbesvär som inkontinens-associerad dermatit (IAD). Dessutom minskar det pressen och arbetsbördan för vårdpersonalen.
TENA Pants är enkla att dra upp och ned precis som vanliga underkläder, vilket ger rörliga personer med inkontinens självförtroendet och tryggheten som behövs för fortsatt självständighet. Skydden underlättar även toalettbesök på egen hand. Det gör att användaren inte behöver förlita sig lika mycket på skydden och det gör produktbyten snabbare och mer behändiga för vårdpersonal.
Vi har förbättrat TENA Pants sortimentet för att höja standarden på kontinensvård. Få ett mer långvarigt skydd med snabb absorption som håller huden torr längre och ger ett bättre skydd.
1. Jämfört med nuvarande TENA Pants Normal Plus
2. ProSkin II Idea & Use Test. jan 2023, kvantitativ studie i Polen, Italien och Tyskland
TENA, ett varumärke från Essity – ett globalt, ledande hygien- och hälsobolag. Varje dag använder en miljard människor världen över våra produkter, lösningar och tjänster. Vårt syfte är att bryta barriärer för välbefinnande, för såväl konsumenter, patienter, vårdgivare och kunder som för samhället. Försäljningen sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken, som Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, och Zewa. Under 2023 hade Essity en nettoomsättning på cirka 147 miljarder kronor (13 miljarder euro) och 36 000 anställda. Företagets huvudkontor ligger i Stockholm och Essity är börsnoterat på Nasdaq Stockholm. Du hittar mer information på essity.com.