Rapport
Den tysta folksjukdomen
Inkontinens är en av de största dolda folksjukdomarna idag. "Den tysta folksjukdomen" är en rapport som syftar till att öka kunskapen kring inkontinens och inkontinensvårdens effekter.
Inkontinens är en av de största folksjukdomarna idag. Man räknar med att omkring en halv miljon människor i Sverige är drabbade. Får sjukdomar påverkar livskvalitet, värdighet och känslan av självständighet så mycket som inkontinens. TENA tar avstamp i den enskildes situation och hjälper personal i arbetet att uppnå god inkontinensvård.
TENA, ett varumärke från Essity – ett globalt, ledande hygien- och hälsobolag. Varje dag använder en miljard människor världen över våra produkter, lösningar och tjänster. Vårt syfte är att bryta barriärer för välbefinnande, för såväl konsumenter, patienter, vårdgivare och kunder som för samhället. Försäljningen sker i cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork samt andra starka varumärken, som Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, och Zewa. Under 2023 hade Essity en nettoomsättning på cirka 147 miljarder kronor (13 miljarder euro) och 36 000 anställda. Företagets huvudkontor ligger i Stockholm och Essity är börsnoterat på Nasdaq Stockholm. Du hittar mer information på essity.com.